Identiteit

Een identiteit heb je als persoon, maar ook als bedrijf (bedrijfs-identiteit) of merk (merk-identiteit). Een identiteit kan niet zomaar veranderen. Je bent wie je bent. Je kunt jezelf wel langzaam ontwikkelen, maar een 180 graden draai in één keer is niet mogelijk. Dat de wereld verandert, is algemeen bekend. De snelheid van de veranderingen worden steeds sneller en sneller. De veranderingen zorgen voor kansen, maar kunnen tevens een valkuil worden omdat een bedrijf/merk zichzelf verliest. Een juiste en duidelijke identiteit is geboden. Er zijn veel bedrijven die er in slagen vast te houden aan hun identiteit. Maar er zijn ook nog genoeg bedrijven die hier in falen en onberekenbare sprongen maken en voor een diffuus beeld bij de consument zorgen. Ik help graag bedrijven/merken om zichzelf te zijn. Dat klinkt eenvoudig en dat is het eigenlijk ook. Jezelf zijn als mens en als organisatie/merk is niet alleen belangrijk, maar ook best handig. Alles gaat namelijk een stuk makkelijker. Je doelen helder hebben, van daaruit oprecht communiceren, inspireren en mensen aan je binden; het maakt je leven een stuk eenvoudiger. Ik help bedrijven/merken bij het helder krijgen van hun identiteit. Dat doe ik door goed te luisteren en de juiste vragen te stellen. Ik wil weten wat je doet, hoe je dat doet en waarom je het doet. Ook is het belangrijk om te weten waar een bedrijf/merk staat in relatie tot de markt en haar concurrente. En natuurlijk het bepalen van gewenste strategische doelstellingen.